רובי טוויג – טיפולים טבעיים להפגת כאבים ומתחים

לחץ נפשי

תוכן עניינים

מהו לחץ נפשי?

 

מה גורם לאנשים לריב בגלל פקקי תנועה?

וזה לא חייב להיות פקקי תנועה – זה יכול להיות מקום חניה, או תור בסופרמרקט, או המתנה בבית חולים, וזה יכול גם להיכנס הביתה עם בוץ בנעליים, לקפוץ על הספה (אחרי שכבר ביקשתי אלף פעמים להפסיק), לעשות רעש, להשאיר בגדים זרוקים בסלון, כלים מלוכלכים בכיור או על השולחן ועוד.

התשובה היא לחץ נפשי.

מה גורם ללחץ נפשי, מה הבעיה איתו, איך הוא משפיע עלינו ועוד – במאמר הבא!

 

מה גורם ללחץ נפשי?

 

ישנם לא מעט דברים בחיים המודרניים שגורמים ללחץ נפשי. אחד מהראשיים הוא דפוסי חשיבה שלנו, או מחשבות ואמונות שלמדנו מאחרים או מהחיים, שבמבחן המציאות נכשלים, שכן המציאות היא מה שהיא לא משנה מה נחשוב עליה.

 

גורמים נוספים ללחץ נפשי:

  • זיהום אויר,
  • תזונה לא מתאימה,
  • יציבה לא טובה,
  • ריבוי משימות,
  • תרופות,
  • קרינה,
  • רעש,

ועוד ועוד ועוד. לא כל הגורמים האלה משפיעים ישירות על לחץ נפשי, אך הם מעמיסים על יכולת ההתמודדות הכללית שלנו.

 

מתי לחץ נפשי הופך לבעיה?

 

הבעיה מתחילה כשהלחץ הנפשי מצטבר.

למערכת האנושית יש יכולת להתמודד עם הגורמים האלה – דרך מערכת החיסון, המוח ומערכת העצבים, מערכת הנשימה, מערכת העיכול, הכבד, הכליות, וגם דרך גישות ודפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות מקדמים שאימצנו במהלך החיים – הבעיה מתחילה כשהגורמים האלה גוברים על היכולת להתמודד איתם.

 

מה קורה אז?

 

כשלחץ נפשי מצטבר ומתגבר התגובות המנטליות והרגשיות יכולות לקבל ביטוי התנהגותי בצורה של סגירוּת, אדישות, דכאון, חרדה, כעס, מריבות, צעקות, ואף גילויי אלימות קשים יותר…

התגובות הפיזיות ללחץ נפשי מצטבר יכולות להתבטא בכאבי צוואר, גב, ראש, בטן, כתפיים וכו', הפרעות עיכול, קשיי נשימה, מחלות אוטואימוניות ועוד.

 

איך להתמודד עם לחץ נפשי?

 

יש דרכים לעזור ולהקל, והדבר הראשון הוא לזהות מהם הגורמים העיקריים ללחץ הנפשי המצטבר, ובהמשך יש גם כלים להקלה – גם פיזית וגם מנטלית ורגשית. הנה כמה דוגמאות:

 

שיטת בואן

 

שיטת בואן היא שיטה הוליסטית מינימליסטית, שבסיסה הוא עירור כוח הריפוי הטבעי המצוי בגופנו.
הטיפולים מתבצעים באמצעות פריטה עדינה על הרקמות, שמטרתה לשדר מסרים המרגיעים את מערכת העצבים שלנו, ומאפשרים לה לעודד תהליכי החלמה טבעיים.
במהלך הטיפול, המטפל מניע באופן ספציפי את הגידים, השרירים והרקמות, ולאחר מכן מאפשר מספר דקות של הפוגה שבהן הגוף מתארגן מחדש ומעבד את השדרים.
השיטה פותחה באמצע המאה ה- 20 באוסטרליה, ע"י טום בואן שגם ייסד בהמשך את האקדמיה האוסטרלית ללימוד השיטה והפצתה בעולם.
שיטת בואן היא בעלת פוטנציאל לעורר את תהליכי הריפוי הטבעיים בגוף, ולאפשר התמודדות יעילה עם לחץ נפשי.

 

עיסוי תאילנדי רפואי

 

עיסוי תאילנדי נחשב בין השיטות ההוליסטיות הפופולאריות ביותר ברחבי העולם, הוא התפתח בהודו לפני אלפי שנים ונדד עם הזמן לתאילנד שם התפתח .
עיסוי תאילנדי רפואי לא רק מאפשר התמודדות עם סיטואציות שונות דוגמת כאבי גב, דורבן ברגל ועוד, אלא גם ידוע בתור "טיפול תחזוקה שוטף" לגוף שלנו.
העיסוי מבוצע על גבי מזרן מיוחד המונח על הרצפה, ובמהלכו המטפל משתמש בגופו כדי לבצע מתיחות, דחיסות, לחיצות והנעה של המפרקים.
העיסוי התאילנדי עובד על המרידיאנים שלנו – הלוא הם ערוצי האנרגיה של הגוף, והוא משלב בו מספר טכניקות דוגמת רפלקסולוגיה, עיסוי, הילינג ומתיחות.
לאחר עיסוי תאילנדי אתם צפויים להרגיש ירידה בלחץ הנפשי, שינוי חיובי במשק האנרגיה בגוף, שחרור שרירים תפוסים, שיפור בזרימת הדם, וגם שיפור מבחינת מכאובים ובעיות שונות.

 

רפלקסולוגיית הקלה

רפלקסולוגיית הקלה היא שיטה שפיתחתי תוך שילוב של עקרונות הרפלקסולוגיה המסורתית, יחד עם שימוש במלח ושמנים ארומטיים – המאפשרים ספיחה אנרגטית ויתרונות נוספים.
השיטה מעודדת הקלה על במצבים שונים – גופניים ונפשיים גם יחד, והיא בעלת פוטנציאל גבוה להקלה על לחץ נפשי, שכן הרפלקסולוגיה הינה כלי אבחוני וטיפולי מקיף.
הרפלקסולוגיה המסורתית מתווה לנו מפה המצויה בכפות ידינו ורגלינו, ומשקפת את מכלול גופנו ורגשותינו.
באמצעות אבחון, לחיצות ועיסוי, המטפל מבצע איתור של בעיות וחסמים שונים בגוף, ומסוגל לטפל בהם ע"י גישה אל נקודות הייצוג המצויות בכפות הידיים והרגליים.
הרפלקסולוגיה התפתחה במקביל במספר מדינות בעולם העתיק, ושמה של השיטה מבוסס על המילה "השתקפות (Reflection) "המביעה את שיקוף כל מערכות הגוף במפת כפות הידיים והרגליים.

 

מטאמורפאזה

 

המטאמורפאזה עוזרת לנו לתקשר עם החלקים התת מודעים, לעקוף את החסמים והמנגנונים המודעים, ולהגיע אל מקור הבעיה הראשוני.
אותו גורם עמוק שמסתתר מאחור, טומן בחובו את המפתח לפתרון הלחץ הנפשי שאנו חווים – בין אם מדובר בלחץ ממשהו ספציפי, או מסיבה שאינה מובנת לנו.

 

לסיכום

 

לחץ נפשי יכול לגבות מחיר גבוה מחיינו, או להיות שם ברקע ולגרום ל"דליפת" אנרגיה, להפריע לשקט הפנימי שלנו, להשפיע על כושר הריכוז, על קבלת החלטות, על מצב העייפות ועוד.

אז מי רוצה הקלה?

 

רובי טוויג בפייסבוק – רובי טוויג באינסטגרם – מייל אישי [email protected] 

לחץ נפשי
לתיאום פגישה
לקריאה נוספת
חריקת שיניים
חריקת שיניים

  חריקת שיניים הינו מצב המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם בכל הגילאים. הוא יכול להיגרם על ידי מתח, חרדה, תרופות, או אפילו חוסר שינה,

Read More »
שקט פנימי
שקט פנימי

    לרוב יש אינספור דברים לטפל בהם, לא תמיד בקצב שאנחנו בוחרים, ומכיוונים שונים – מהאנשים שבסביבתנו, וואטסאפים, מיילים ושאר הודעות, טלפונים וכו'. אם

Read More »
מערכת החיסון
מערכת החיסון

  מערכת החיסון שלנו מורכבת ממגוון של תאי דם לבנים, מערכת לימפתית, מח עצם, טחול, בלוטת התימוס, המוח ועוד. לרוב אנחנו מתייחסים להיבט הפיזי שלה

Read More »
רפואה מונעת
רפואה מונעת

  מהי רפואה מונעת?   היעדר חולי הוא לא בהכרח בריאות – הרבה יותר קל וזול למנוע מחלה, מאשר להתמודד איתה כשהיא פורצת. רפואה מונעת

Read More »
לעיסה
לעיסה

על פעולה יומיומית סופר משמעותית, שלרוב לא מקבלת את תשומת הלב הראויה – הלעיסה – מהי? למה הפעולה הזו חשובה? מה מפריע ללעיסה? מה יעזור

Read More »
רפלקסולוגיה בהריון
רפלקסולוגיה בהריון

רפלקסולוגיה בהריון עשויה להועיל רבות בתקופה הייחודית הזו, שלעתים מתאפיינת בשינויים רבים בפן הפיזיולוגי, הנפשי והרגשי. הרפלקסולוגיה נמנית על שיטות הטיפול ההוליסטיות הפופולאריות בעולם, ומקורותיה

Read More »